☎️ Centrála E-SHOP Rybárstvo CARPIO, info: +421 907 857 319 (Po-Pia: 8:00-17:00, So: 8:00 - 12:00) ✉️ E-mail: eshop@carpio.sk

  

Reklamační řád

Reklamační řád

společnosti CARPIO plus s.r.o., se sídlem Hlavní 16, 941 07 Velký Kýr, IČO: 50 699 776, společnost zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Nitra, Oddíl: Sro, Vložka č.j. 42468/N (dále jen jako „CARPIO“ nebo „prodávající“), adresa prodejny Rybaření CARPIO, Náměstí hrdinů 11, 942 01 Šurany, tel.č.: +421 907 857 319, e-mail: eshop@carpio.sk.


Čl. I

1. Tento reklamační řád společnosti CARPIO tvoří součást Všeobecných obchodních podmínek (dále i „VOP“) společnosti CARPIO a platí ve vztahu ke kupujícím, resp. kupujícímu, kteří jsou spotřebiteli ve smyslu platných právních předpisů (dále jen jako „kupující“).

2. Tento reklamační řád vydává společnost CARPIO pro účely řádné informovanosti kupujících o podmínkách a způsobu uplatnění reklamace zboží a/nebo služeb (dále i „věcí“), dodaných prodávajícím kupujícímu, v souladu s ustanovením § 18 a násl. zákona 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů (dále i „zákon o ochraně spotřebitele“) a příslušných ustanovení zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník (dále také „Občanský zákoník“).


Čl. II

1. CARPIO odpovídá kupujícímu za vady, které má prodaná věc při převzetí kupujícímu. Reklamovat lze výlučně zboží, které bylo zakoupeno u prodávajícího a které je ve vlastnictví kupujícího. U použitých věcí neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebováním. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.

2. Kupující je povinen věc při jejím převzetí zkontrolovat a při používání věci dodržovat kromě obecně známých pravidel i podmínky stanovené pro používání věci v záručním listu nebo návodu k používání, je povinen také užívat a ošetřovat věc v souladu s její přirozenou životností.

3. Nejde-li o věci, které se rychle kazí, nebo o použité věci, odpovídá CARPIO za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka). Kupující musí uplatnit vady u prodávajícího bez zbytečného odkladu.

4. Vyskytne-li se na zakoupené věci vada, kupující má právo vadu reklamovat pro nesoulad věci s kupní smlouvou a to během záruční doby dané věci. Záruční doba je 24 měsíců a začíná běžet od převzetí věci kupujícímu.

5. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojeném k věci vyznačena lhůta k použití, neskončí záruční doba před uplynutím této lhůty. Pokud jde o použitou věc, prodávající a kupující se mohou dohodnout i na kratší záruční době, minimálně 12 měsíců.

6. Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Pokud to povaha věci umožňuje, postačí místo záručního listu vydat doklad o koupi.

7. Práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době. Práva z odpovědnosti za vady u věcí, které se rychle kazí, musí být uplatněna nejpozději v den následující po koupi; jinak tato práva zaniknou.

8. CARPIO neodpovídá za vady:

a) které vznikly nesprávným užíváním, skladováním, ošetřováním, údržbou, zásahem kupujícího, nadměrným zatěžováním nebo mechanickým poškozením zboží,

b) o kterých kupující při převzetí věci věděl, resp. byl na ně vysloveně upozorněn,

c) pro které byla poskytnuta sleva z ceny věci,

d) které jsou způsobeny běžným opotřebením věci způsobeného jejím běžným používáním, v důsledku přirozených změn materiálu,

e) které vyplývají z povahy výrobku, jejichž životnost (funkce) je omezena na kratší doba použití (např. baterie),

f) při použitých věcech za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením,

g) které kupující způsobil sám, které byly způsobeny neoprávněným a neodborným zásahem,

h) došlo-li k porušení ochranné plomby na věci,

i) které vznikly v důsledku vyšší moci (přírodní jevy, záplavy, krupobití apod.),

j) vady vzniklé v důsledku nesprávného doručení přepravní společností a

k) používáním zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci.

9. Poškození zboží, resp. neporušenost obalu, je třeba zkontrolovat při přebírání zboží. Prodávající doporučuje kupujícímu rozbalit zboží a prohlédnout si jej v přítomnosti dopravce. Kupující svým podpisem kurýrovi prohlašuje, že obal je nepoškozený.


Čl. III

1. Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci osobně v prodejně Rybaření CARPIO na adrese Náměstí hrdinů 11, 942 01 Šurany (dále jen „prodejna“ nebo „Rybářství CARPIO“) během provozní doby nebo prostředky dálkové komunikace doručením reklamovaného zboží spolu s reklamačním formulářem na adresu prodejny. Uvedené platí iv případě koupě zboží prostřednictvím internetového obchodu https://carpio.sk/.

2. Balení a způsob doručení reklamovaného zboží, které kupující použije, by měly být bezpečné. Prodávající nenese odpovědnost za zboží, které se poškodí nebo ztratí během doručení a nepřebírá reklamované zboží odeslané na dobírku. Taková zásilka bude odmítnuta a vrátí se zpět na adresu odesílatele (kupujícího).

3. Při uplatnění reklamace osobně v prodejně CARPIO je kupující povinen předložit doklad o zakoupení zboží u prodávajícího (pokladní doklad) nebo jinak hodnověrně prokázat, že věc koupil od prodávajícího. Pokud kupující uplatnil reklamaci prostředky dálkové komunikace, ke zboží je nutno připojit kopii dokladu o koupi, který slouží jako záruční list a přiložit vyplněný reklamační formulář. Reklamační formulář je k dispozici v prodejně CARPIO a na internetové stránce prodávajícího: https://carpio.sk/reklamacny-pořádek.

4. Prodávající v den přijetí reklamace vystaví kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace zboží dle § 18 ods. 8 zákona o ochraně spotřebitele (dále také „reklamační protokol“). Kupující poskytne za účelem řádného vyřízení reklamace své kontaktní údaje (např. kontaktní adresu, email a tel. číslo). Prodávající v Reklamačním protokolu přesně označí vady zboží v souladu s § 18 zákona o ochraně spotřebitele, poučí kupujícího o jeho právech (práva z odpovědnosti za vady uvedené v Čl. IV bodech 1 a 2 níže), uvede na základě rozhodnutí kupujícího, které z těchto práv uplatňuje a určí způsob vyřízení reklamace. Není-li možné způsob vyřízení reklamace určit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu věci, do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace může kupující odstoupit od smlouvy nebo má právo na výměnu věci za novou.

5. Pokud kupující uplatnil reklamaci prostředky dálkové komunikace (nikoli osobně), CARPIO doručí reklamační protokol kupujícímu ihned; není-li možné reklamační protokol doručit ihned, doručí se bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; reklamační protokol se nemusí doručovat, pokud kupující má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.

6. Kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace a že musí strpět předání nebo zpřístupnění reklamované věci, řádně očištěné a se všemi součástkami, jinak nelze přistoupit k vyřízení reklamace.

7. Po vyřízení reklamace prodávající informuje kupujícího formou elektronické pošty nebo SMS zprávou (dle dohody se kupujícímu) a zároveň kupujícímu doručí e-mailem nebo doporučenou poštou písemný doklad o vyřízení reklamace, avšak nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

8. V případě, že prodávající po uplynutí 30denní lhůty pro vyřízení reklamace nesplnil svou povinnost a reklamaci nevybavil, kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy. Prodávající je v takovém případě povinen vrátit kupujícímu plnou kupní cenu za zboží nebo po dohodě se kupujícímu má kupující právo na výměnu zboží za nové.


Čl. IV

1. Práva z odpovědnosti za vady přísluší kupujícímu v závislosti na tom, zda je vada odstranitelná nebo neodstranitelná. Při odstranitelných vadách zboží má kupující právo, aby mu byla vada bezplatně, řádně a včas odstraněna. CARPIO je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Namísto odstranění vady může kupující požadovat výměnu věci (nebo týká-li se vada jen součásti věci, tak výměnu této součásti), jen pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně věci nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

2. U vad, které nelze odstranit a které brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vad, má kupující právo na výměnu věci nebo právo od smlouvy odstoupit (vrácení kupní ceny). Stejná práva přísluší kupujícímu v případě, je-li vada sice odstranitelná, ale pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě (alespoň dvě předchozí opravy stejné vady) nebo pro větší počet vad (v době uplatnění reklamace má zboží současně alespoň tři různé odstranitelné vady), nemůže kupující věc řádně užívat. Jde-li o neodstranitelné vady, které nebrání řádnému užívání věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

3. Kupující je po poučení o jeho právech dle článku. IV bodů 1 a 2 oprávněn rozhodnout se, které z předmětných práv si uplatňuje a je povinen oznámit prodávajícímu, jaké právo si zvolil, bez zbytečného odkladu po uplatnění reklamace, aby mohl prodávající určit způsob vyřízení reklamace (Čl. III bod 4 výše).

4. Při výměně věci za novou je kupující povinen vrátit prodávajícímu věc původně dodanou.

5. Má-li věc vadu, za kterou prodávající odpovídá, a jde-li o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.


Čl. V

1. Vyřízení reklamace znamená ukončení reklamačního řízení jedním z následujících způsobů:

a) předáním opravené věci,

b) výměnou věci,

c) vrácením kupní ceny věci,

d) vyplacením přiměřené slevy z ceny věci,

e) písemnou výzvou k převzetí plnění (vyměněné věci, opravené věci, peněz), nebo

f) odůvodněným zamítnutím reklamace.

2. Je-li reklamace vyřízena opravou, prodlužuje se záruční doba o dobu od uplatnění reklamace do dne, kdy je kupující povinen po skončení opravy si věc převzít, a to iv případě, že tak neučinil. Je-li reklamace vyřízena výměnou vadné věc za věc bez vad, začne běžet záruční doba od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka – záruční doba na poskytnutou součástku začne běžet od převzetí součástky.

3. Pokud kupující uplatnil reklamaci během prvních 12 měsíců od koupě věci, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení. Prodávající poskytne kupujícímu kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Prodávající je iv tomto případě povinen o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

4. Pokud kupující uplatnil reklamaci po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vybavila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může kupující zaslat výrobek k odbornému posouzení. Je-li výrobek zaslán na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud kupující odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

5. Prodávající vydá kupujícímu písemný doklad o vyřízení reklamace nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

6. Při vydání věci po vyřízení reklamace uplatněné osobně (Čl. III bod 4 výše) je kupující povinen předložit doklad, na jehož základě byla věc přijata k reklamaci (reklamační protokol), prokázat svou totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), nebo jiným způsobem hodnověrně prokázat oprávnění převzít reklamovanou věc, jinak může prodávající odmítnout věc vydat.

7. Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s důvodným a řádným uplatněním reklamace, toto právo je třeba uplatnit u prodávajícího nejpozději do jednoho měsíce od uplynutí lhůty pro uplatnění vad, jinak právo zanikne.

8. Reklamace se považuje za vyřízenou, skončí-li reklamační řízení předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jejím odůvodněným zamítnutím.

9. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, ruší se od začátku i každá doplňková smlouva související s kupní smlouvou, od které kupující odstoupil.


Čl. VI

1. Pokud kupující (spotřebitel) není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo má-li za to, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud prodávající na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu podle ustanovení § 12 zákona č.j. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů.

2. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s Poskytovatelem je Česká obchodní inspekce (SOI), adresa na doručování: Ústřední inspektorát SOI, Odbor mezinárodních vztahů a alternativní řešení spotřebitelských sporů, Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27, tel. čj. 02/5827 2123, email: ars@soi.sk, adr@soi.sk, webová stránka: http://www.soi.sk nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství České republiky ( seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk). Spotřebitel má právo spor řešit také prostřednictvím k tomu určené ODR platformy alternativního řešení sporů – https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS.

3. Kupující jako spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí.


Čl. VII

1. Tento reklamační řád je platný a účinný dnem 1.2.2019.

2. Prodávající si plní povinnost řádně informovat spotřebitele podle § 18 odst. 1 písm. 1 zákona o ochraně spotřebitele umístěním tohoto reklamačního řádu v prodejně Rybaření CARPIO, Náměstí hrdinů 11, 942 01 Šurany a na své internetové stránce: https://carpio.sk/reklamacny-poriadek.

3. Prodávající je oprávněn provést úpravy a změny reklamačního řádu v souladu s příslušnými právními předpisy. Na práva a povinnosti spojené s uplatněním reklamace se vždy vztahuje reklamační řád, který byl platný a účinný v době koupě věci (uzavření kupní smlouvy).

Odběr novinek

Přihlaste se k odběru novinek, aby Vám nic neuniklo